Faalangst Therapie

Faalangst Therapie

Werkt therapie om je angst om te falen achter je te laten? Er worden echter vele therapieën voor angst om te falen op internet aangeboden. Lees dit voordat je een keuze maakt.

Beste lezer,

Faalangst coachMijn naam is Jan Heering. Ik ben Mental Coach en mijn specialisatie is het snel verhelpen
van angst om te falen.

Ik heb ondertussen al bijna 20 boeken over aanpakken en oplossen van een groot aantal
emotionele klachten, waaronder faalangst, op mijn naam staan.

In mijn praktijk heb ik van velen die last hadden van faalangst geholpen om hun angst vlug achter zich te laten.

Ik zal je hier een overzicht geven van de meest toegepaste therapievormen voor faalangst. Ik daarna uitleggen waarom deze therapie faalangst niet of slechts met mate werken. Daarnaast zal ik je een aanwijzing geven over hoe faalangst wel is op te lossen.



Therapie faalangst

Rationeel Emotieve Therapie – RET
Deze methode van therapie faalangst is door de Amerikaanse psycholoog Albert Ellis ontwikkeld. Bij RET gaat het erom dat jij je bewust wordt van je overtuigingen.

RET, ook wel REGT (Rationeel-emotieve gedragstherapie) genoemd, is een vorm van psychotherapie. Bij RET wordt gekeken naar wat je denkt en wat je als gevolg daarvan ervaart. Er wordt bij deze therapie faalangst getracht om je huidige overtuigingen, die je beperken, om te zetten in nieuwe overtuigingen die juist voor je werken.



Hypnotherapie
Bij hypnotherapie wordt hypnose ingezet als middel tegen faalangst. Bij hypnotherapie wordt je in een lichte droomtoestand gebracht maar zal je de controle over jezelf behouden. Je zou in zo’n staat zal het gemakkelijker om contact te maken met je onderbewuste.



EMDR faalangst therapie
EMDR staat voor Eye Movement Desensitization and Reprocessing en is door Francine Shapiro in de ’80 er jaren ontwikkeld. EMRD wordt veelal toegepast om onderliggende traumatische incidenten van de faalangst aan te pakken en op te lossen.

Bij EMDR therapie wordt vooral gebruik gemaakt van het verplaatsen van de aandacht van links naar rechts naar links naar rechts enzovoort. Dit verplaatsen van de aandacht kan gebeuren door middel van oogbewegingen of ritmische geluiden.



Cognitieve gedragstherapie – CGT
Faalangst therapieCognitieve gedragstherapie is een combinatie van cognitieve en gedragstherapeutische procedures. In de ontwikkeling van beide therapievormen was gebleken dat een aantal psychische klachten beter met cognitieve therapie te behandelen terwijl andere klachten weer beter met gedragstherapie te behandelen waren. De combinatie van beide therapieën leek een logische stap.

De kern van deze therapie is de veronderstelling dat zogenaamde irrationele gedachten zorgen voor disfunctioneel gedrag, zoals vermijdingsgedrag.



De onderliggende oorzaak van faalangst


De hierboven beschreven, veel gebruikte, therapieën om angst om te falen op te lossen werken helaas langzaam of niet. En mochten ze al werken dan is de vermindering van de faalangst slechts weinig.

Het is gebleken dat de onderliggen oorzaak van faalangst gelegen is in onverwerkte emoties. Deze onverwerkte emoties veroorzaken op hun beurt verstoringen in het energiesysteem van je lichaam.

Is jouw energie systeem vrij van verstoringen dan zal jij je over het algemeen goed voelen. En als je dan een keer bang bent, dan is het een reële angst. Die weer wegzakt zodra de aanleiding weg is.

De verstoringen in je energiesysteem veroorzaken echter dat jij iedere keer weer last hebt van je faalangst. En dat jouw faalangst al ver voordat jij die prestatie moet leveren de kop op gaat steken

Hoezeer jij ook je best doet om van je angst te onderdrukken.

Wil jij ook je faalangst snel achter je laten? Ga dan naar …….

Klik Nu hier voor oplossingen
om snel je faalangst
aan te pakken

















Pak je faalangst aan home About Contact Therapie Faalangst Disclaimer Privacybeleid Sitemap

Geef een reactie